wtorek, 9 lipca 2013

Jak upolować faceta. Po pierwsze dla pieniędzy, Janet Evanovich 38

Jak upolować faceta? Po pierwsze dla pieniędzy - Janet Evanovich

"... łowca nagród z piekła rodem?"


Na przeczytanie tej książki miałam ochotę już od jakiegoś czasu, po tym jak przez przypadek odkryłam, że jest to książka na podstawie, której powstał film. Film widziałam i bardzo przypadł mi do gust świetna komedia. A skoro film taki dobry to z doświadczenia wiem, że książka jest lepsza. 

To zabawna historia o trzydziestoletniej Stephanie Plum, która właśnie straciła prace a co za tym idzie wszystko pozostałe samochód, meble.... Żeby odbić się od dan dołka finansowego postanawia zatrudnić się u kuzyna, jako łowca nagród. Z przyjemnością a także odrobiną obawy przystępuje do pierwszego poszukiwania kogoś, kto podpadł jej w czasach licealnych - Josephie Morelli miej się na baczności. 

Napisana w zabawny sposób historia z wątkiem kryminalny. Wciąga od pierwszego do ostatniego zdania. Barwne, nieprzewidywalne postacie, których nie sposób nie polubić. Żywy język, zabawne dialogi oraz krótkie rozdziały sprawiają, że książkę czyta się szybko oraz z uśmiechem na twarzy. I całe szczęście, że pod ręką mam kolejną część, której już nie mogę się doczekać :)

Jenak znając film i poznając książkę przyznać muszę, że niezależnie od siebie obie historie prezentujące główną bohaterkę są bardzo fajne, ciekawe, wciągające oraz śmieszne. W porównaniu ze sobą obie wypadają blado. Dlaczego? Film, ponieważ wielu momentów z książki w nim brakuje, niektóre są inaczej przedstawione. Książka, bo ciężko było mi się przestawić z filmowego Ranger na książkowego Komandosa... Trochę mnie to drażniło, choć wiem, że pomału muszę się oswoić z takim stanem rzeczy. Znajomość filmu trochę przeszkadzała a to, że nie wszystko w filmie było zgodne z książką powodowało czasem niemałe zaskoczenie i też trochę drażniło. 

Ogólnie jednak książka jest dobra na letnie czytanie i może spodobać się każdemu czytelnikowi. 

Autor: Janet Evanovich
Tytuł: Jak upolować faceta. Po pierwsze dla pieniędzy.
Wydawnictwo: Fabryka słów
Liczba stron: 343
Ocena: 8

17 lipca premiera "Ósemka wygrywa" 
kolejnej przygody Stephanie Plum 
Ósemka wygrywa - Janet Evanovich
oraz jej recenzja na Książek świat


Wyzwania:
 Książka z filmem w tle, Tyle, ile mam 2,8 cm, 52 książki,  Pisz 52.

Publikacja i link:
Blog, Lubimyczytac.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz wywołuje uśmiech dla tego dziękuje :)
Zapraszam do pozostania na dłużej. KasikO