piątek, 19 kwietnia 2013

High Five! Fantastyczne wg KasikO!

HIGH FIVE! to nowa akcja, w związku z którą na blogu pojawiać się będą rankingi ulubionych, najlepszych, najbardziej interesujących, bądź najgorszych książek, filmów, gier, postaci, itp...
Dzięki temu zarówno czytelnicy mogą poznać bliżej blogerów, jak i blogerzy czytelników, jeśli ci będą chętni na podzielenie się swoimi przemyśleniami i opiniami.

Zastanawiałam się przez chwilę czy nie nadrobić poprzednich odsłon, ale cóż wyszło mi na to że chyba nie za bardzo mam, jak ulubionych filmów, pięć by się znalazło, aktorzy w ekranizacji książki, tu już by było trudniej, nawet nie wiem czy takich mam, ulubieni główni bohaterowie
książek, mam ich zdecydowanie więcej niż pięciu i nie zawsze są to główni bohaterowie, książki, które czekają na mojej półce, o coś takiego w domu mola książkowego to trochę trudno. Dlatego zdecydowałam się opisać na razie tylko piątą odsłonę, która to dotyczy ulubionych książek lub cykle fantastyczne.
Dość długo zastanawiałam się nad tą piątką. Cykle na pewno, polskie czy zagraniczne, a może książki ich też jest trochę i cykli, serii czy książek fantastycznych jest mnóstwo, wybór był trudny, przeczytawszy trochę takich serii, co bardziej mnie urzekło? Niektóre, były tak oczywiste, że najpierw wylatywały mi z głowy, po czym następowało nagłe olśnienie. Wyniku czego powstała taka piątka:

Ulubione cykle/ książki fantastyczne:


Seria Tunele, Rodericka Gordona i Briana Williamsa
Przygoda nastoletniego Willa, młodego fascynata archeologii, który wraz z jedynym szkolnym przyjacielem wyrusza na poszukiwania zaginionego w niewiadomych okolicznościach ojca. I odkrywa tuż pod swoim domem oraz całą miejscowością tunele, prawdę o rodzinnych tajemnicach i wiele innych zasad rządzących podziemnym światem. Z sentymentem wspominam pierwsze części tej serii, cudem uratowane przed wylądowaniem w koszu. Z niecierpliwością czekam na ekranizację pierwszych tomów oraz kolejną szóstą już część przygód Willa i jego kompanii.




Trylogia Czarnego Maga , Trudii Canavan

Biedna dziewczyna, przypadkiem przejawia zdolność magiczną i to rozpoczyna niezapomniane wydarzenia w jej życiu. Ma przyjaciół, wrogów, uczy się, bawi, walczy, ukrywa, ucieka, wraca. Prawdziwy kalejdoskop myśli, emocji i uczuć. I przyznam szczerze, lubię tą serie ze względu na postacie, opisy i wydarzenia no i dlatego, że mogłam wrócić do przygód nie których bohaterów w powiązanej kolejnej Trylogii Zdrajcy i książce która też jest powiązana z tym światem Uczennica Maga i co z tego że ma koło 800 stron?
Ba i ta prostota okładki cudna jedna z moich ulubionych.



Oko Jelenia, Andrzej Pilipiuk


Ten cykl cenie za niesamowitą precyzję opisów miejsc - osadzonych w poprzednich epokach, humor gdzieś od trzeciej części, zakończenie całkiem inne niż czytelnik może się spodziewać w pierwszej chwil, i za to że polskie. Po za tym dzięki tej serii zyskałam jeszcze jednego autora do grona moich ulubionych, Pilipiuka nigdy dość.






Septimus Heap, Angie Sage
Długo zastanawiała się nad wyborem kolejnego cyklu, serii czy trylogii i doszłam do wniosku, że należało by wskazać coś także dla młodszych czytelników. Są różne książki dla młodszych czytelników, ale ja osobiście przepadam za magią, tu urzeka mnie między innymi dowcip oraz przepiękne ilustracje Marka Zug.







Pozostałe ex aequo
Wszystkie te, które już przeczytałam,  bo w każdej było coś, co w jakiś sposób mnie, oczarowało, urzekło czy zachwyciło skoro zdecydowałam się po nie sięgnąć. Zarówno książki, jaki i serie. Tu zostawiam także miejsce, dla tych nieodgadnionych i nieznanych być może i tam jest coś bardzo cennego, tylko jeszcze nie odkryłam lub nie miałam okazji przeczytać....
I przykładowe okładki przeczytane:


Te do przeczytania:
 



Dziwna ta piątka? Ale czasem ma tak, że im większy wybór tym trudniej, się zdecydować.

Wyzwania:
Pisz 52

Publikacja i link:
Blog

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz wywołuje uśmiech dla tego dziękuje :)
Zapraszam do pozostania na dłużej. KasikO